BİR GÜNDE BUDAPEŞTE TURU

Read Time:1 Minute, 38 Second

Herkese merhaba. Bugün size Viyana’dan sonra devam eden yolculuğumuz da Budapeşte durağımızdan bahsedicem. Benim arabayla Viyana rotasında en sevdiğim yer gerçekten. Öncelikle Viyana-Budapeşte arası yol gerçekten kısaydı 3 saat gibi bir sürede geldik.

Bu şehirde benim için en önemli durak Pal Sokağına gidebilmekti çünkü “Pal Sokağı Çocukları” kitabını okuduktan sonra tek düşündüğüm bu oldu ve düştük yollara. Prater Utca diye geçen ve kitapta bulunan çocukların heykellerin olduğu sokağa geldik. Gerçekten inanılmaz bir duyguydu çok keyifliydi. Burada fotoğraflarımızı çektikten sonra Parlamento binasına ve Etnografya müzesinin olduğu yere geldik. Budapeşte Parlamento Binası 691 odası, 96 metre yüksekliğe ulaşan 20 km uzunluğundaki merdivenleri ile dünyanın en büyük üçüncü parlamento binası, şehrin Peşte kısmında bulunan bina Tuna Nehri’ne hakim harika bir konuma sahip.

Gün bitmeden görebileceğimiz kadar yer görme düşüncesiyle Tuna Nehri’nin diğer tarafına yani Buda kısmına doğru yürümeye başladık. Yol üzerinde Tuna Nehri kıyısında uzanan bir açık müze görüyoruz. Bu müze 1940’lı yılların ayakkabılarına ait özellikler taşıyan 60 çift demir ayakkabıdan oluşuyor. Bu anıt, o dönemde katledilen insanların kişilik özelliklerinden de dokunuşlar taşıyor. Katledilen insanların meslek, kimlik ve cinsiyetine bakılmaksızın, nasıl bir vahşete kurban gittiklerini anlamak için benzersiz bir eser niteliği taşıyor.

Tuna’yı geçtikten sonra Halászbástya yani Balıkçı Tabyasına doğru yürümeye başladık. Balıkçı Tabyası 19. yy’da gözetleme kulesi olarak inşa edilmiş ama şu an hem mimar açıdan hem de sunduğu manzara açısından gözde turistik mekanların başında. Burada ki harika manzarayı bırakıp hızlıca Buda Kalesine doğru devam ettik. Budin Kalesi ve çevresindeki alan 1265’den sonra, Macar Krallarının hem yaşadığı, hem de ülkeyi yönettiği saray kompleksi olmuş. Kale’nin hakim olduğu tepenin altı birbirine eklemlemeli çok büyük bir mahzenler ve termal suların oluşturduğu doğal mağaralar ağı ile çevriliymiş. Buralılar yüzyıllarca mağaraları depo ve sığınak olarak kullanmışlar.

Öncelikle şunu söyliyim biz yarım gün civarında gezebildik hem vakit sıkıntısı hem de yürüyerek gezmeye görmeye çalışmak bize hiç yetmedi . Budapeşte için kesinlikle 2 yada 3 gün ayırmak gerekiyor. Hızlı tur yapmak isteyenler içinse bizim için en keyifli rota bu şekilde oldu. Keyifli tatiller.

2 0

About Post Author

Gülsüm Baysal

Selçuk Üniversitesi Ebelik bölümü mezunuyum. 2013'den beri mesleğimi devam ettirmekteyim. Seyahat ve kitap konularına ilgiliyim.